Upp och ned på



Först hade jag tänkt åka från Nöre igår, men den här vistelsen har jag förlängt med ytterligare än natt. Det är som att jag inte vet hur det känns att vara hemma. Jag har varit hemmifrån i tio dygn. Det är inte ofta man är borta så länge. Det känns väldigt konstigt. Jag har inte varit på jobbet sedan långfredagen och jobbar först på onsdag. Hur gör man?! Minns vagt att jag har ett jobb inbokat på morgonen. Det är sannerligen tur så jag vet att jag har något att komma igång med.

Jag var smart nog att diska innan jag stack. Det är så trist att komma hem till ett stökigt kök. I övrigt har jag ingen aning vilket skick lägenheten befinner sig i. Jag hade bokat tvättid idag. Den blev det ju inget med. Men jag har kört två maskiner här hos föräldrarna.

De här dagarna har allt varit för stunden. Dagen som den kommer. Mat när man hungrig. Sova när man är trött. Kaffe i det gröna. Hur ska jag komma in i rutiner igen? Jo, jag vet att det går fort, men just nu känns det vansinnigt långt borta. Helt upp och ned på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0