Småland - Skåne - Småland



Igår eftermiddag åkte jag till Malmö för grillfest hos ett par goda vänner. Vi satt ute på deras balkong långt in på småtimmarna och pratade. Det var ganska kyligt ute, men inglasad med raggsockar och filt så var det riktigt härligt.

När man kommer från Smålandshållet och ut i det skånska landskapet njuter jag i fulla drag. Vyerna är underbart vackra och åkrarna böljar fram. De knallgula rapsfälten lyser så att det nästan är bländande. Ännu bättre blir det när havet breder ut sig i väster. Mellan E4 och havslinjen ligger betesmarker där nötkreatur betar. När jag åkte förbi strålade solen ner genom molnen. Hissnande tjusigt!

Jag saknar de öppna vidderna. I Småland finns de inte på samma sätt. Därför är det skönt, även om det bara är en snabb visit, att få komma dit där naturen ger en vidsträck utsikt.

Tack C och C för en jättehärlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0