Pantertantblus, kjoltyg och bilen




Jag var på Bilprovningen med bilen i morse. Som vi hade fixat med den kunde det ju bara inte vara något galet, ändå kände jag mig orolig. Det var ju min första besiktning med den här bilen. Jag hade aldrig behövt oroa mig. Den gled igenom utan minsta anmärkning. Bromsarna var kalas och jag fick extra beröm för dem. Bakbromsarna tog bra och exakt jämt, vilket är ovanligt. Sweet!

Därefter åkte jag och ställde mig i kön till Erikshjälpen och fick efter några minuter sällskap av Anna. Det var trevlig att ha någon att språkas med när man väntar på att den stora plåtdörren ska skjutas åt sidan. Jag siktade in mig på kläder och hittade jackblusen ovan. Det fanns massor av fina klänningar, men de var lite för mycket, så att säga, så jag lät dem hänga. 40 kronor för det här plagget i alla fall.



Jag köpte de här två tygerna också. Det gröna för att det var så fin färg och det blommiga för dess fina mönster. Jag har ingen aning om vad jag ska använda dem till. Kanske aldrig blir något. Må så vara. Det gröna mäter 1,2 meter på bredden och säkert 2,5 meter på längden. 10 kronor! Det blommiga är mer som en stuv och gick på 5 kronor.



Det gröna kanske skulle kunna fungera som en kjol.

Trackback
RSS 2.0