Naturlig vattning



Kärleksörten verkar trivas i sin nya miljö. Den har redan sträckt på sig en aning. Även citronmelissen trivs. Dess blad är dubbelt så stora som när jag köpte den förra veckan. Fördelen med placeringen är att när det regnar får växterna vatten från ovan. Jag tror att de gillar det.

Jag gick ut och satte mig en stund förut. Det var soligt och jag hade raggsockar på mig. (Så är det att vara sjuk.) Det var skönt att få frisk luft. På mindre än en kvart gick himlen från blå med enstaka moln till rejält mörkgrå. Jag hann precis gå in innan himlen öppnade sig. Först regn och sedan hagel. Det smattrade härligt mot rutorna. Man ser förresten både på lådan och väggen att det nyss regnat.

En annan fördel med växternas placering är att de inte får direkt solljus på sig. Det tror jag är bra, eftersom samtliga växter, förutom kärleksörten, är ganska tunna och sköra.

För övrigt är jag rejält snörvlig och hostig idag. Lätt febrig också. Pratade i telefon förut, men orkade inte särskilt länge. Liksom igår har tv3 varit mitt främsta sällskap. Tyvärr är tv-tablån på fredagskvällar väldigt torftig så det får nog bli film från skåpet. Om jag bara orkade ta mig iväg och köpa chips. Är enormt saltsugen, men med tanke på att mitt smaksinne är utslaget vore det högst onödigt ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0