Filmutrensning



Av ekonomiska skäl, men mest av nostalgiska skäl, har jag behållit mina vhs-filmer. I ganska många år nu har jag trott att jag ska plocka fram min vhs-spelare för att titta på rullarna, men så har icke blivit. Eftersom jag går bärsärkarensning i lägenheten är det nu alltså dags att skiljas från dessa band. Några av filmerna går att få tag i på dvd, men långt ifrån alla.

Banden till vänster är välfyllda. Två-tre filmer på vadera och även konserter med bland andra Mary J Blige och Sting. Några av filmtitlarna är: Lock stock and two smoking barrels, Jackie Brown, The Hurricane, Mamma på annons, Nyckeln till frihet och The piano. De köpta filmerna tänkte jag försöka kränga tillsammans med några utrensade dvd-filmer.

Jag blir närmast lycklig av att rensa. Det är så himla skönt. Ibland kan jag känna tomhet ett tag efteråt, men jag försöker trycka undan de känslorna. Tidigare i livet var jag nämligen en sådan som sparade på allt. "Det kan vara bra att ha" var ett livsmotto jag hade. Många gånger var det ju så. När jag behövde en kartong i lagom storlek för en viss present, så visst, jag hade den. Var jag sugen på att bära en tröja i en specifik färg - jag hade den.

Det där livet är över sedan sommaren 2004 och ska inte komma tillbaka, men man får jobba hårt på det. Vi människor är ju konsumenter även om volymen på våra inköp skiljer sig åt. Numer lägger jag en bok eller film i en särskild hög om den inte är värd att läsas eller ses om. Varför spara för sparandets skull?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0