Bilen i luften



Så har bilen varit i luften igen. Flera gånger till och med. När vi kikade på den sist var det den där plåten som rök. Redan då bad jag pappa kolla till handbromsen, men vid det tillfället fanns det inte tid tillräckligt. Det gjorde det idag. Allt gjordes rent. Pappa tog till vinkelslipen för att få bort beläggningar.



Handbromsen tar bara på ena hjulet. Det är det som är felet och trots att allt verkar funka som det skulle när vi prövade "manuellt" så tog inte bromsen när vi körde bilen. Det är som att vajern är för lång, för att tala mitt språk.



Jag kan dessvärre ingenting om bilar även om jag önskar att jag kunde. Tänk om intresset hade infunnit sig medan jag bodde hemma. Då hade jag kunnat vara med och testa själv. Nu känns det inte som att jag vill ge mig in på grejerna. Jag satt med och försökte fatta vad pappa gjorde. Han förklarade, jag sprang och hämtade verktyg, eller drog och släppte handbromsen, lossade och drog åt bultar. Som en springchas eller som en sidekick. Man blir gött skitig om fingrarna även i den rollen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0