Balkongfint



Det blev inte så pjåkigt med kryddväxter i Kockumsbaljan! Tyvärr fanns ingen basilika. Det hade jag velat ha. Istället köpte jag gräslök, citronmeliss, dragon, timjan och lavendel.



Örtkrukväxterna var mycket mindre i storlek än det var förra året. Bara bra för då fick alla plats. Kan hända plockar jag ur lavendeln och ställer den i en kruka på bordet vid tillfälle.

Jag slöspanade efter snygga kuddar och en fin somrig duk när jag var på Erikshjälpen idag, men jag hittade inget. Jag har dock två bra kuddar att ha i stolarna på balkongen, men jag får nog sy nya fodral till dem. Nu är det svarta och inte särskilt roliga. Med nytt tyg kan det bli riktigt bra. Jag har nog att välja mellan i min tyggömma...



Jag köpte även nya växter till mina minikrukor som jag har på fönsterbrädet i köket. Jag tycker att de är så himla söta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0