Havsutsikt från kontoret



Vid Röda Sten i Göteborg ligger det här kontorshuset. Det kanske inte är optimalt rent värmemässigt (fast det där vet jag ingenting om egentligen, det var en spontan tanke), men utsikten måste vara fantastisk. Eriksberg snett till höger och älven ut mot havet till vänster (nedan). Den utsikten hade inte jag tackat nej till att ha dagligen. Tänk när man blir trött i skallen kan man ställa sig på en av balkongerna och insupa den salta havsluften. Snacka om inspirationslyftande!

Min utsikt idag är en helt annan. Jag ska till jobbet om en stund och redigera morgondagens tidning. Jag är inte särskilt pigg. Hade nästan svårt att vakna idag. Kroppen ville bara sova och sova. Fick verkligen tvinga mig upp. Får se om jag klarar hela jobbpasset...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0