Värnamo - Varberg



Jag har hållit tät kontakt med smhi.se och yr.no de senaste dagarna. Min förhoppning var sol över Varberg just denna dag. Yr visade en sol som tittade fram bakom ett stort moln medan smhi hade en jättesol. Vanligtvis brukar smhi vara den något överpositiva, men idag var det yr som kom på skam. Bilden är tagen i Rolfstorp som ligger strax före Varberg om man kör från Värnamo som jag gjorde.



Vinden var frisk och lite kylig. Därför var det väldigt behagligt att ligga i sollen och gotta. Det hör inte till vanligheten att jag bara ligger så där, men någon gång ibland är det skönt. Särskilt med vinden som drar fram. Som ni ser var himlen klädd endast i tunna slöjor och inte tjocka moln.



Vinden lockade inte bara mig.



Fina färger.



Sandiga fötter.



På väg hem körde jag av mot en bokskog. Det var oerhört vackert att köra på den lilla vägen genom solbelyst skog. Jag stängde av AC:n och vevade ner rutorna. Jag stannade och gick ur bilen. Det luktade fantastiskt gott. Skog, sjöar och varm asfalt. Hade det inte varit för den kopiösa mängden flugor hade jag kanske stannat en stund till.



Jag tog av på en annan väg vid en sjö som påminde mig om barndoms- och tonårssomrar vid Stora Lövsjön. Sjön glittrade i solskenet.



Efter flera timmar i solen var det skönt att sitta i tallskugga ett tag. Jag är helt röd över hela kroppen och känner mig en aning dum. Som om jag inte har koll på hur länge jag klarar av att vara i solen. Det gör jag egentligen, men det var så vansinnigt skönt att jag hade svårt att slita mig. Det blev en timma längre än vad jag först planerat. En timma för mycket. Ikväll får jag konstiga rysningar. Frossaktig.

Jag stannade även till en snabbis på Gekås. Sist jag var där hade de inga 50x50-taveldukar. Jag hoppades förgäves. Men jag hittade en väska som jag egentligen hade tänkt att sy, vilket jag slipper. Det blev lite smått och gott också. Jag var nog bara inne 20 minuter. En effektiv och målmedveten runda.

När jag kom hem var jag riktigt trött, men det har varit en fantastisk dag och en riktigt härlig sexdagarsledighet. Imorgon blir det jobb igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0