Shoppingkaos



I morse ringde klockan 05.30 för att jag skulle bege mig till Gekås i Ullared. Som planerat mötte jag Maria och vi kämpade oss genom varuhuset tillsammans. Att åka dit en helgdag är ingen vidare hit. Det var otroligt mycket folk, fast ändå bra humör på de flesta. Jag har varit där någon gång när det varit asmycket folk och massa tjurskallar. Huh!



Vi testade maten i restaurangen. Där fanns förrätter, sallad och efterrätter i små portionsskålar. Ordning och reda. Så länge vi sprang omkring i affären var det inte så lätt att föra några längre samtal därför blev vi sittande en stund med maten. Det var härligt att sitta där och prata som om vi gjorde det senast för någon vecka sedan. Vi tog oss ytterligare en sittning, fast med glass, när vi kommit ur affären. Tack för en fin dag Maria! Härligt att träffa dig.



Jag hade inte tänkt handla så mycket ... Heh. Två papp gjorde jag av med, men så har jag lotion, remover, duschcreme och en hel del annat för typ resten av året. Jag köpte tolv taveldukar i olika storlekar, nya mattor till köket, ny necissär (den gamla har blivit för gammal och är inte så fräsch) och annat smått och gott.



Mest nöjd är jag nog ändå för att jag har hittat en plånbok. Jag har letat i två år. Det var då min förra gav upp och jag köpte en att ha så länge. Med tiden har jag blivit riktigt fäst vid den, men den är inte så funktionell. Jag vill ha en liten plånbok som separerar korten och allra helst en som går att stänga med en dragkedja och den ska gärna vara i skinn. Allt detta fick jag för 70 kronor.



Den här köpte jag på City gross igår. Jag trodde att jag skulle hitta en bra kylväska på Åhléns, men de hade bara en svart. Skittråkigt. Så mycket bättre med den här i rosa lack. Dessutom sjukt billig - 36 kronor. Perfekt.


Kommentarer
Postat av: Maria

Underbara bilder! Tack för en mysig dag - allt folket till trots ;-) Nästa gång tar jag en vardag... Så härligt att träffa dig också, precis som "förr i tiden" ;-) Kram på dig och hoppas att vi ses till sommaren, då ska jag ta med alla tre huliganerna också :-D

2011-06-02 @ 20:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0