Slutprodukt



Jag tror att jag är färdig med denna nu. Först hade jag tänkt att blanda in mer färger, men i slutändan blev det istället fler gestalter. Kanske för många? Jag vet inte. Jag tror som sagt att jag är färdig och skulle jag göra något mer skulle det nog vara att dämpa några av gestalterna.



Den här har jag bara gjort några småjusteringar på. Sånt som jag tror att jag själv ser, men ingen annan. Det blev både bättre och sämre. Ibland måste man bara chansa. Annars utvecklas man inte.

Den övre är ganska bra återgiven i färgerna. Det är inte den nedre. Det gula är mycket ljusare. Solgult. På bilden ser det mer senapsfärgat ut. Svårt det där att fota färg. Båda tavlorna mäter hur som helst 50x50 cm.

Jag har påbörjat nästa tavla. Jag har lagt grundfärgen. Det blir turkost, blått och grönt igen. I alla fall i underlaget. Som jag brukar säga: Mycket kan hända innan tavlan är klar.


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Kan inte låta bli att tänka: "Villigt kommer Ditt folk..." när jag ser den första tavlan.

Den andra är väldigt levande och brinnande.

Fortsätt, jag väntar med spänning på nästa.

Kram kram Birgitta

2011-06-15 @ 20:43:16
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Tack för dina kommentarer. Jag försöker att måla i ett slags flöde istället för att ha förväntningar. Mer att det får bli som det blir. Det är roligare så. Kram kram

2011-06-16 @ 07:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0