Midsommar på Hedenstorp



Midsommar firade jag med ett gott gäng i Hedenstorp mellan Hestra och Gislaved. Värdparet delade upp oss andra i två lag som i fem grenar fick tävla mot varandra. I armbrytning bland annat och jag fick se mig besegrad. Inget förvånande. Mina armar är klenast i världen. Men mitt lag vann både den tävlingen och alltsammans trots mitt nederlag.



Efter tävlingen blev det grillning. Jag hade marinerat några kycklingfiléer och så hade jag gjort en egen potatissallad med äpple och keso. Det var gott!



Vi hängde i och utanför ett av gårdshusen som var inrett som en pub.



Där inne satt vi och åt och sjöng diverse snapsvisor.



Det blev diskussioner huruvida man ska hacka eller strimla gurka till tzatziki.



Sångpärmen kom fram och det blev allsång kring brasan.



Det var riktigt mysigt.



Och där satt vi kvar till fram på småtimmarna. Strax före fyra gav jag upp för tröttheten. Glad i hjärtat över en mycket trevlig afton! Tack vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0