Strumpor i pumps



Innan sommarn köpte jag de här vråltjusiga skinnpjuxen. Jag har inte haft anledning att använda dem så många gånger, men tog tillfället i akt för någon helg sedan när jag åkte till Göteborg. Jag skulle ju bara gå till tåget, från tåget till vagnen, från vagnen till en lägenhet. Därifrån till vagnen och från vagnen till nästa lägenhet. Inte särskilt mycket gång kan tyckas, men det räckte för att jag skulle hitta skornas ömma punkter. Eller rättare sagt fötternas ömma punkter orsakade av skorna.

Eftersom det är skinn går det att töja. Bästa sättet är att blöta upp skorna i varmt vatten, ta på sig ett strumpor och klampa omkring hemma. Det går också bra att dra lite i skinnet. Med försiktighet dock, för man kan lätt töja ut dem för mycket.

I det här fallet sitter skorna perfekt runt hälen och därför har jag bara blött dem upp till sidsömmen. Mest ont får jag i min högertå. Fast ont är fel ord. Det är mer som att tån domnar. Sjukt att köpa skorna då, tänker vissa. Men det är inte sånt man upptäcker i butiken för man har dem inte på sig så länge. Men snart ska jag nog ha fått ordning på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0