Sol efter dagar av regn



Måndag till torsdag förra veckan var jag i Göteborg. Först på onsdagen blev det äntligen lite soligt väder. Då lämnade jag innerstan och åkte ut till Sandvik som ligger i Ersdalens naturreservats utkant på Hönö. Jag badade faktiskt. Det var ganska kallt, men härligt. Därmed har jag badat två gånger i år. Dubbelt så många gånger som förra året.



Det är verkligen mitt favoritställe på jorden. Jag älskar det karga stenlandskapet. Långt bort i fjärran syns vattentornet som ligger ganska nära hamnen Klåva på andra sidan ön sett från Sandvik.



På klipphyllan ovanför mig huserade en fiskmås och en maskros. På klipphyllan nedanför mig två dryga medelålders stockholmare med sin lillgamle son. Jag valde att inte fota dem ... Mamman hävdade till sonen att vädret var bättre i Stockholm, vilket fick mig att undra varför de inte valde att vara där då.



Favoritpjuxen spanar åt väster.



Löjligt nära havslinjen ligger den här borgen. Ett relativt nytt bygge. Förmodligen låg här bara en sketen liten stuga och därför har de fått nytt bygglov. Det är verkligen ett fort och människorna som bor där verkar ha något emot alla andra människor. Huset är inhägnat med viltstängsel. Så kanske det inte bara är människor de vill mota bort utan en och annan älg som kan tänkas simma i land en bit från huset.



Det här är ungefär den utsikt de boende i huset har. Jag är inte ett dugg avundsjuk. Inte det minsta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0