Lata och olata dagar

Jag hade massa tankar igår om saker jag skulle göra på min första semesterdag. Det blev ingenting av allting. Jag skäms nästan för att erkänna det, men jag tillbringade 14 timmar med datorn i knät. Självklart pausade jag för mat och toa och sånna grejer. På kvällen kollade jag på tv, men datorn var inte långt borta då heller.

Gårdagens två inlägg är resultat av surfande. Idag blev det annorlunda. Bland annat för att jag hade bokat tvättid klockan 10. Då måste man ju upp och ur lägenheten. Dessutom hade jag bokat in lunch med en vän som kom tillbaka från sin semester idag. Det är för övrigt det sämsta med semester. Går man i olika perioder kan det gå över två månader utan att man ses.

Hur som helst. Vi hade mycket att prata om och lunchtimman blev en och en halv timma. Därefter kilade jag upp på jobbet för att fixa några grejer jag glömde i söndags. Där fastnade jag sedan i ett samtal med en annan vän. Det blev några ärenden på stan samtidigt som jag dividerade livet med bästa vännen genom telefonen. Ett samtal som fortsatte i mataffären.

När vi lade på och jag hade kommit ur affären ringde jag en annan vän för att kolla läget och berätta om läget och nu har jag precis bakat två sorters kakor. Mer om det i nästa inlägg. Så får det bli.

Vad det här inlägget egentligen handlade om? Två väldigt olika dagar, men båda bra på sina vis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0