Kalmar ToR



I onsdags var jag och M i Kalmar. På vägen dit stannade vi i en glasaffär.



Vi tog oss ett varv på Kalmar slott. Det var tjusigt må jag säga. Intressant.



I slottsvåningen fanns en tidstypisk miljö uppbygd, vilket gjorde besöket väl värt. Där fanns också en utställning med bland andra Picasso (lycka!). Ljuskronan hängde i slottets kapell och jag hade mer än gärna tagit den med mig hem. Så fin den var! Tavlan till höger är målad av en man vars namn jag glömt, men det är sällan jag blir så tagen som jag blev av denna och en till i samma färger. Helt makalöst fantastiska. Det är det roliga med konst. En annan tavla av honom hade jag kanske inte alls fastnat för.

Kvällen avslutades med ett besök på en friluftsteater där bland andra Thomas Pettersson och David Batra underhöll med en rapp och riktigt rolig föreställning.

Hela resan var M:s födelsedagspresent till mig. En fantastisk sådan och en härlig dag. Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0