Tryckeri säljer ut



Tryckeriföretaget Fälth & Hässler i Värnamo säljer ut i huvudsak böcker, men också gamla maskiner och redskap som finns i tryckeriets miljö. Bland annat säljer företaget ut dessa gamla skåp med lådor där olika typografier har förvarats. På framkanten står det vad lådan innehåller.



Lådorna är uppbyggda av små, små fack. Jag köpte en låda från skåpet till vänster på översta bilden. Har velat ha en sådan länge och blev själaglad när jag hörde att de gick att köpa för bara 100 kronor på F&H.



Den här pallen tyckte jag var fin, men hade jag köpt den hade den förmodligen bara hamnat i förrådet i väntan på rätt placering. Det kändes onödigt.



Många av de större prylarna fick man lämna bud på.



Likaså på de gamla maskinerna.

Förutom lådan köpte jag även en bok om teaterkläder och två block med vita sidor i. Som ritblock i lite finare format.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0