Nya ljuvliga second hand-fynd




Jag tog en paus i målandet idag och stack en sväng till Erikshjälpen. Tur det för det var jackpot för mig idag. Bland annat hittade jag den här fantastiska trasmattan som var vävd i mina favoitfärger blått och grönt. Jag visste inte var jag skulle ha den, men tänkte att den kanske kunde passa i sovrummet. Så där ligger den nu. Den går helt i nyans med överkastet och gardinerna. 95 kronor.



Imorgon är det 20:e Knut - då åker julen ut! När julsakerna är borta är det vårkänsla jag vill ha. Jag slog till på den här pastellfärgiga duken. Den kostade endast 10 kronor. Löjligt ju! Jag måste stryka den, men slängde på den på vardagsrumsbordet för att kunna visa den.



Den här mormorsblusen för 30 kronor kunde jag inte låta vara heller. Jag gillar vecken från axeln. Tänker att den blir snygg istoppad i en kjol. Behöver fler kjolar, men det är så himla svårt att hitta som sitter bra.

Jag köpte även två gardiner. Jag håller på att samla på mig textilier för att så småningom göra ett lapptäcke. Snart har jag nog tillräckligt för att börja rita ett mönster. Ska dock sägas att jag tänkte göra det ganska enkelt för mig med decimeterstora kvadrater, men jag tänkte kanske göra något som bryter av mönstermässigt i mitten. Får se.

Nu är det mörkt så jag får sluta måla för dagen, men jag kom längre än vad jag trodde att jag skulle göra. Det känns skönt. Jag har inte målat på över en månad! Usch. Så långa uppehåll vill jag inte ha. Jag hoppas att detta betyder att jag är igång igen.

Trackback
RSS 2.0