Bingo!



Jag har hittat ytterligare tyger till mitt framtida lapptäcksprojekt! Rosentyget är en styvbit och den rosa är en panelgardin. Jag hade lite dåligt samvete för jag tog bara den ena panelen och lät den andra vara kvar. Förhoppningsvis finns det fler människor som köper textilier på samma sätt som jag. Alltså att man tänker använda det till något annat än vad det är. 15+20 kronor.



Men så en lustig sak. För över ett år sedan hittade jag en gardinlängd på second hand i Jönköping. Jag blev vrålförtjust och letade som en galning för att hitta dess make, men utan lycka. Jag köpte ändå den ensamma för jag tänkte att jag kunde göra kuddfodral eller något annat av den. Längden ligger dock fortfarande orörd.

När jag bläddrade bland gardinerna på Erikshjälpen hittade jag två längder i precis samma tyg. Är inte det helt otroligt, med tanke på att båda omgångar jag köpt verkar vara hemmasydda?! Tyvärr är de för korta för att platsa i mitt vardagsrumsfönster, men efter som jag har en längd i samma tyg kanske jag kan göra någon skarvning på dem på något sätt. 25 kronor längden.

Trackback
RSS 2.0