Älska 80-talet




De två fantastiska plaggen ovan inköptes på loppisen i Gnosjö igår. 25 respektive 30 kronor. Blusarna hängde bland diverse färglösa kläder och skrek på mig. Jag behövde bara titta på dem för att veta att de passade, men jag provade ändå. Den blå med streck har en fin glans och fick bli gårkällens festplagg. Jag kände mig urtjusig med den, svart kjol, ankelboots, stora silverringar i öronen och hög tofs på sidan av huvudet. Allt för att hylla 80-talet jag föddes i.

Jag hade bokat bord på Harrys för att fira födelsedagen med kollegorna. Det blev en riktigt härlig kväll. Tyvärr blev det bortfall på två personer, men en person dök överraskande upp till min stora glädje! Vi hade, enligt mitt önskemål vid bokningen, fått bord avsides i lokalen så där kunde man utan problem sitta och snacka trots att trubadurer och dansgolv och dunkamusik anföll från alla håll.

Jag kom i säng kvart över tre och tänkte att jag nog skulle sova en bra bit in på förmiddagen, men vaknade tio över åtta redan och kunde inte sova mer. Flera gånger i natt har jag vaknat när klockan i vardagsrummet slagit. Det var förväntat. Tids nog kommer jag inte att höra den. Den slår ett slag vid halv timma och ska så vitt jag förstår slå så många slag som heltimman är, men det är lite si och så med den saken. Den verkar själv välja antal slag. Kanske går att justera på något sätt...

Scarfen nedan såg jag redan för ett par veckor sedan på Erikshjälpen, men köpte den inte då. Dock slog jag till på den igår när den ändå hängde kvar. Den är så där härligt skarp i sina färger. 20 kronor.

Trackback
RSS 2.0