Två favoriter i samma smäll



Trots att plånboken svälter beslöt jag att äta min middag på sushistället. (Jag jobbar kvällspass...) Det är en skön miljö att landa i. Tiden går långsamt där. Jag hade med mig en tidning för att verkligen sitta min timma. När jag åker hem och äter går den där mattimman hur fort som helst, men när jag äter på jobbet eller ute verkar tiden evig. Konstigt det där.

Jag hade precis beställt min mat och satt mig när telefonen ringde. Det var en av mina favoritpersoner som ville komma förbi med en födelsedagspresent. Han är en sån där människa som alltid får mig glad. Det blev ett kort möte. Typ tio minuter. Det kan vara nog ibland. Att bara få mötas så är ju bättre än inte alls.

Sen började det snöa. Långsamma flingor dalade ner mot den kalla asfalten. Det är riktigt lugnande att se. Det var då jag tog bilden för det var så fint. Jag visste redan innan att mobilkameran inte skulle kunna fånga snön, men det här var min utsikt under en skön middagsstund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0