Sketching. One. Two.



Jag har skissat en del idag. Det märks i mig att det var längesen. Usch vad jobbigt! Jag vill liksom vara i gamla gängor på direkten. Jag ger upp på en gång om det inte blir bra. På den högra började jag med ögonbrynen, sen ögonen, kindskuggorna och så näsan. Den blev kass. Jag gjorde ändå munnen. Jag hade kunnat sudda och börja om med näsan, men pallade inte.

På den vänstra, som är ett halvt ansikte, sket det sig när jag skulle göra tänder i en öppen mun. Sjukt svårt. Det blev kanin hur jag än försökte skissa om. Skuggorna på kinden blev inte som jag tänkt heller. Näsan är jag dock nöjd med. Det är väl bara att fortsätta för jag har massa skissbilder i huvudet jag vill göra.

Hur som helst så är det ändå roligt att visa vad jag håller på med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0