Jag har blivit 30



Är det inte maffigt så säg! Jag har blivit 30, men för att vara helt ärlig tycker jag inte att det är någon bedrift eller något särskilt. Man blir bara 30 en gång. Ja, och man blir bara 31 en gång också. Nå väl. Jag har firat ordentligt ändå. I måndags åkte jag till mina föräldrar. Med mig hade jag två fulla matkassar och jag bjöd min familj på middag och de passade på att uppvakta mig. (Ser ni att jag har den snygga Markettaklänningen under jackan?!)

Jag nämnde i tidigare inlägg att jag skulle försöka komma ihåg att fota maten, vilket jag givetvis glömde, men fasligt gott blev det om jag får säga det själv! Jag bjöd på en couscoussallad med svarta linser, tomat, gurka, persilja och citron, falafel, chilimarinerad, stekt kyckling och en kall myntasås. Till detta libabröd. Till efterrätt blev det vaniljglass, varm hallonsås och nötchokladrutorna jag bakade för några dagar sedan.



Jag fick smycken av familjen. Det skulle ha varit ytterligare ett armband på bilden, men det var för litet, alternativt jag var för stor, så det ska bytas. Till vänster ett armband med berlock från Thomas Sabo och till höger en pärllänk från min favoritsmyckesdesigner Avi & Lena i Göteborg.



På jobbet igår fick jag denna vackra bukett med blomsterbud.



Arbetskamraterna uppvaktade mig och de prickade verkligen in mig med sin present. Ett presentkort på Erikshjälpen. 400 kronor - det kan man få mycket för! Jag fick även ett begagnat kort med en tjuga till fika. En av mina chefer höll tal för mig också. Det var så fint att jag nästan blev generad!



I lådan fick jag ett tjusigt födelsedagskort från min vän och före detta chef. Hon skickade mig namnbrickan jag bar på tiden vi jobbade tillsammans. Det är inte alla som kan titulera sig biträdande husmor. Jag blev riktigt nostalgisk över denna present och skrattade högt när jag virade fram den ur sitt papper. Tack B!

Tack alla som på olika sätt grattat och uppvaktat mig. Det känns helt fantastiskt att så många bryr sig om mig och jag är så glad för detta!


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Jo jag kan också titulera mig med det ;-) hehe! Vilka tider det var Hashi :-)

2011-02-17 @ 11:59:35
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Hashi och Bashi. Det var goda tider!

2011-02-17 @ 20:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0