Värnamo-Göteborg 1-2 (1-1)



Mitt hem till och med 31 januari.



Mitt hem från 1 februari.



Det här torget kommer jag inte att vandra över så många gånger till.



Istället kommer jag att vandra över det här torget.



Närmsta vatten kommer inte att vara flod och sjö.



Det kommer istället att vara älv och hav (och väldigt nära min paradisö.



Jag kommer inte längre att köra över viadukten och slänga en blick på tågspåren dagligen.



Istället kommer jag att åka över den här bron och blicka ut över fartygen och kranarna.



Det blir färre (förmodligen inga) besök på Lejonens speedwaybana.



Däremot kommer det definitivt bli fler besök på Gamla Ullevi, vilket får mitt hjärta att pirra redan nu!

I dag har jag sagt upp mig från jobbet på Värnamo Nyheter. Mina nära vänner på jobbet har vetat ett tag, vetat att jag har varit på väg och följt min process. Vänner och familj har stöttat. Det är inte ett självklart beslut. Eller jo. Det är det faktiskt. För i och med det här uppfyller jag ett löfte jag har givit mig själv.

Tiden på Värnamo Nyheter kommer jag att vara för evigt tacksam över. Den har format mig både som journalist och person. Men när jag efter mina studier tackade ja till att komma till Värnamo visste jag att jag begav mig åt fel håll rent geografiskt. Mest av allt ville jag tillbaka till Göteborg. Det hade dock varit korkat att tacka nej i det läget och jag är glad att jag inte gjorde det.

Mitt löfte till mig själv var då att stanna i max fem år i Värnamo. En del har skojat med mig och sagt: "Det sa jag också för tio år sedan!"

Hittills i mitt liv har jag företagit mig det jag har sagt att jag ska göra. Jag har hållit mina löften och jag har följt min inre längtan. Det tänker jag fortsätta att göra och hur svårt det än är att lämna redaktionen vet jag att jag gör rätt. Att äntligen komma tillbaka till Göteborg är något jag på allvar har kämpat för i ett år. Nu blir det av och bara tanken gör mig lycklig.


Kommentarer
Postat av: camilla sandberg

Kvilletorget är fint men ta dig gärna till andra sidan spåret, där du hittar Hemmakväll och en rad loppisar. Willys på Wieselgrensplatsen och Lundbybadet två hållplatser bort är pärlor, för att inte tala om Backaplan med både käk och butiker. I love Göta älv-bron!

2011-12-19 @ 10:34:13
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Åh vad bra att det finns ett Willys! Och så Coop på Backaplan. Kan inte bli bättre. De där loppisarna ska jag självklart leta rätt på också. Det ska bli spännande att upptäcka området. Hittills är det näst intill okänt för mig.

2011-12-19 @ 14:03:43
Postat av: Sonja

Så glad för din skull! Minns vår sushilunch i våras och blir alldeles varm i själen. :-)

2011-12-19 @ 17:53:27
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Tack Sonja! Vad glad jag blir :) Kanske lättare att få till den där skaldjursbuffén nu. Du kan ju sova hos mig!

2011-12-19 @ 20:27:22
Postat av: Elin systradi

Gött söstra mi....nu kommer du äntligen till rätt sida av vårt avlånga land! Du är efterlängtad och mer än välkommen tillbaka till Götet ;)

Puss och kram Elin, Andreas & Inez

2011-12-19 @ 21:00:05
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Ja, äntligen! Inte en dag för tidigt :) Kram

2011-12-19 @ 21:03:44
Postat av: Anonym

Du sa 2011... 2012 fungerar ju lika bra. Gillar!! Du e välkommen hem till götet. Hoppas vår kaffe blir en vårkaffe o firar födelsedag o kanske ny födelsedag!! Grymt fin nyhet gött!!!

2011-12-20 @ 08:24:39
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Jag klurar och klurar, men kommer inte på vem du som är anonym är! Ge mig en hint :) Men vårfika ställer jag gärna upp på! Tack för välkomnandet.

2011-12-20 @ 10:38:39
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Nu kom jag på! Lisa, visst?! :)

2011-12-20 @ 10:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0