Katedral, dans och modeplåtning



I går tog jag lokalbussen till de lite äldre stadsdelarna. Att åka buss ger mig en sån där jag är hemma här-känsla. Som att man hittar. Försöka verka cool och veta precis vart man ska gå av och inte alls en hållplats för sent. Jag vandrade i evigheter genom trånga, breda, backiga gator. Jag hittade till Santa Ana som är öns stora katedral. Jag älskar katedraler. Främst för att de är arkitektoniskt intressanta, men också för att det är en sådan speciell känsla att slå sig ned och bara insupa atmosfären i dem.



Något kvarter från katedralen var det marknad. Där fanns allt i från frukt till smycken och handflätade korgar.



En orkester rockade loss. Likaså publiken som ropade på extranummer. Orkestern hade inga extranummer, men improviserade till publikens glädje. Det var en låt som de flesta kunde. Många klappade takten och sjöng med. Riktigt härlig stämning!



En dam dansade runt med sin hund i famnen framför både orkester och publik. Så glad var hon.



Ytterligare något kvarter därifrån pågick någon slags modeplåtning. Fotografen satt långt bort med jättetele och marken som stativ. Det hade varit roligt att se de bilderna.

Jag avslutade utflykten längs den stora shoppinggatan. Kunde inte låta bli att gå in på H&M. Jag handlade dessutom. Mest för att det var så himla billigt. Ett par strumpbyxor kostade typ 35 kronor.

I övrigt har jag inte shoppat mycket. Jag köpte en sjal på El corte inglés i fredags. Idag köpte jag spansk olivolja och en flaska bubbel. Den senare kostade bara tolv kronor så jag kunde inte låta bli.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0