Lejon och indianer



Min sista kväll den här semestern har jag tillbringat på speedwaymatch i Gislaved med de här två snubbarna.



Lejonen var urusla i sina starter och såg till en början ut att köra mot en fet förlust mot besökande Indianerna, men förarna taggade till och plockade in fler och fler poäng. De fick kämpa ända in i sista heatet där en femetta kördes hem och matchen slutade 45-45.



Jag har velat gå på speedwaymatch hela sommaren. Det är en upplevelse med stenarna som sprätter och molnet av grus som följer när förarna har passerat. För att inte tala om stämningen och lukten av motorer. Att det blev den här matchen var för att en vän som jobbar på NA kom ner till Småland för att bevaka matchen. Det blev alltså en liten minireunion. Vi tre läste journalistutbildningen tillsammans i Jönköping. Mycket trevligt att ses igen!



Och de där två var glada för att bli meddragna.

Måste säga också att det var så himla gott att vakna i morse och komma på att jag ju är korthårig nu. Så otroligt skönt! Har finputsat lite på det. Håret måste liksom få sätta sig. Då upptäcker man vart man behöver klippa mer för att det ska bli snyggt. Nu är jag nöjd. Ska bara lägga i lite fler blonda slingor också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0