Barndomsdofter

När jag kom ut i morse ville jag inte gå in till jobbet. Det var en speciell lukt i luften. Som doft av barndom.

Jag bor i den stora gula villan. Gården är omgärdad av åkrar. En liten grusväg slingrar sig mellan huset och ladugården. Det är tidig morgon och jag har fortfarande nattlinnet på. Försiktigt öppnar jag altandörren och tassar ut. Plankorna är torra och jag måste sätta ner fötterna långsamt för att inte få flisor.

Morgondaggen täcker gräset, som om det hade regnat hela natten. Spindelnätet ligger som bortkastade näsdukar i det skirgröna gräset. Vinden kastar doften från syrenbusken mot mig och den fyller hela min kropp. Solen har hunnit klättra en bra bit upp på himlavalvet. Hon bär löften om sommarlov som varar en evighet.

Kommentarer
Postat av: Kusin Sandra

Haha oh så sött skrivet.

Glad påsk på dig! Kram

2011-04-21 @ 13:59:16
URL: http://mynameissandylou.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fint!

2011-04-21 @ 15:05:35
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Sandra: Glad påsk på dig med! Kram

Anonym: Tack :)

2011-04-21 @ 17:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0