Hejan fejan då!



Jösses vad jag har hunnit med idag! Jag är så himla nöjd. Inte nog med att jag tog tag i mig själv och bytte punkadäcket, jag har hållit på och röjt hela dagen. Framför allt i arbetsrummet där det mesta varit ett rent kaos den senaste tiden. Jag hängde upp alla tavlor som jag ville få upp och röjde undan dem som bara var påbörjade.

Under hela dagen har jag haft balkongdörren öppen för att det var så varmt och när solen kom runt såg jag hur illa skitna mina fönster var. Jag svepte över in- och utsida ganska fort och insåg på en gång att det inte var där den värsta skiten satt. Jo, klart att det satt mycket skit på utsidan, men faktum är att det satt en väldans massa damm och annat bös emellan. Treglas dessutom. Sex sidor på vadera fönster samt balkongdörrens rutor.

Jag skruvade isär och tvättade fönstren och sprang upp och ner till tvättstugan i källaren om vart annat. Jag hann med att köra fem maskiner tvätt. Nu när jag kasat ner djupt i soffan känner jag mig verkligen värd det. Stök gör mig stressig. Ordning gör mig lugn. Bra lördag!


Kommentarer
Postat av: Mikael

De heter la änna sketna!

2011-04-09 @ 21:44:49
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Skitna, sketna. Same, same ;)

2011-04-09 @ 22:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0