Återanvända



Jag är inte sådan som person att jag sparar på småsaker. Jag har dock varit sådan. Därför letar jag alltid hemma först när det är något jag behöver, eftersom jag har inställningen att jag förmodligen har något jag kan använda. Det slog mig att det är en ganska bra tanke rent miljömässigt. För många gånger har man saker hemma även om man inte sparar på "allting". Gäller bara att vara lite påhittig.

Senaste tillfället när jag hittade bra saker hemma var när jag ville ha något fint i min stringhylla i arbetsrummet. Jag hade inga prydnadssaker i mina skåp. Däremot stod det några glasburkar på diskbänken efter att jag rensat kylen på gammal mat. Jag diskade ur burkarna och proppade i spetsar och band i dem. Förvaring och utsmyckning på samma gång. Finfint!

Imorgon är det val! Det kan ju inte ha undgått någon. Ändå blir det en dos här. Jag har redan lagt min röst. En demokrati bygger på att folket röstar. Så rösta du också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0