Vänd fokus



Man måste inte alltid fota själva motivet för att fånga det. Reflektion är ett bra knep för att skapa känsla och dramatik. I det här fallet är det blöt asfalt som fångat kvällshimlens färg och den där björken som har tappat sina löv.

Idag, trots trötthet efter en intensiv helg, känner jag lust. Lust att skapa, greja, finurla. Alldeles strax ska jag sätta mig i arbetsrummet. Förhoppningsvis kan jag visa något i eftermiddag som jag har åstadkommit.

Sent igår lurade jag på vilka sovmorgnar jag har denna vecka. I och med min tjänstledighet på deltid och att jag ska jobba kvällar mestadels insåg jag att jag inte behöver gå upp tidigt förrän nästa torsdag. Räknar jag med helgen som gick har jag alltså sovmorgon varje dag tolv dagar i rad. Inte illa.


Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vilken vacker bild!

2010-10-21 @ 11:16:40
URL: http://metrobloggen.se/cesoir

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0