Blä för regntrista halvåret



Hur ska den här vintern
gå undrar jag vissa dagar. Idag är en sådan dag. Jag är redan trött på regnet och det har bara hålilt på i några dagar. Jag är redan trött på mörkret och då är det egentligen inget mörker att prata om ännu. Vintern är verkligen årstiden jag tycker sämst om. Allt blir så komplicerat. Inte nog med att det är kallt och man behöver mycket kläder, dessutom är det blött så kläderna behöver klara väta också. För att inte tala om vind. Kalla, isiga vindar som äter sig in i kroppen. Hu! Eller att skrapa rutan. Pyton!

Tur då att det finns saker att se fram emot. Saker som värmer bara vid tanken på dem.
* I november tänkte jag uppvakta en 90-åring. Fast det vet hon inte om, men jag tänkte överraska henne. Det är en kvinna som blev porträttrerad i den reportageserie som jag och en kollega gjorde på ett serviceboende i somras.
* Tre av mina syskon fyller år och de ska också firas.
* Jag ska till Göteborg, hänga med Linda, bo på hotell och gå på Håkan-konsert.
* Jag ska måla så mycket det bara går.

* I december är utställningen. Den är mitt stora ljus. Det ska bli så fantastiskt roligt!
* December är ju jul också. Jag kan inte påstå att det är någon favoriserad högtid för min del, men jag undrar om jag kan ändra den inställningen. Glögg, pynt och godis kanske kan hjälpa till. Det är ju inte så fasligt långt till den där rödingen på bilden dyker upp i våra liv. Jag var på Ikea igår och där har man kunnat köpa julpynt bra länge. Jag köpte tre fina glasstjärnor som jag ska hänga i min lampa i vardagsrummet.
* Nyår är galet nog redan bokad även om det finns några lösa laboliner än så länge.

* 2011 är året då min årskull ramlar över 30-strecket. Bästa M är först ut i januari. Sen rullar det på.

* I februari är det min tur att lämna 2-någonting bakom för att blicka fram mot tio stycken 3-någonting.

Sen är det vår.

Fast idag känns det ändå mest grått och tjurigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0