Trött och sleten

Nu har jag landat hemma i soffan efter en lång dag på jobbet. Klockan 13 var jag på plats för att få en genomgång av vår nya gratistidning som ska komma ut en gång i veckan. Tidningen blir ett komplement till vår fyradagars morgontidning. Efter genomgången hade vi workshop för att provredigera sidor. Med tanke på att jag är den som kommer att redigera första tidningen på tisdag kväll behövde jag verkligen snabbt få in tänket och greppa de nya reglerna.

Jag tyckte att det gick bra och jag ser fram emot att få göra den nya tidningen. Så klart vill jag allra helst skriva, men det är roligt att redigera också.

Hur som helst. När man är på jobbet från klockan 13 till 22.45 så är man rätt sleten och seg i skallen. Att då mötas av musik på högsta volym i trapphuset är inte vad man önskar sig. Det är ingen idé att gå och lägga sig när det är partaj våningen ovanför. Hoppas de beger sig nedåt stan snart.

Jag har absolut ingenting emot att mina grannar har fester. Det är bara det att det är tredje helgen i rad nu. Det är som en fritidsgård. Usch så gammal jag känner mig när jag skriver sådant här...suck.


Kommentarer
Postat av: Maja

vet precis hur du känner dig! Vi har en granne under oss som i perioder har högljudda fester varje helg. Själv önskar man mest en lugn kväll. Så får man dubbel ångest..dels för oljudet och sen för att man inte festar...he he

2010-10-23 @ 10:56:58
Postat av: Sofie

Haha! Precis :)

Det tog ganska lång tid innan det blev tyst igår. Innan dess var det bråk två gånger. Skrik och gap och saker som kastades i golvet. Det kändes inte så trevligt att tvingas lyssna på det...

2010-10-23 @ 11:29:17
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0