Gilla Anna

För en tid sedan skapade jag en sida på facebook där man kan gilla mina blogg. Sidan hittar man om man söker på Kreativa latsidan på facebook eller så kan man klicka gilla i boxen till höger.

Det finns även en gilla-knapp under mina inlägg. Där kan man klicka om man tycker om inlägget. Då syns det i din logg på facebook och fler kan på så vis ta del av bloggen.

Anna Ternheim. Jag önskar att jag hade skrivit nästan alla hennes låtar. De är så enkla och ändå så komplicerade. Känslomässigt komplicerade. Låten nedan bygger på en gitarrslinga, spel på såg, stråk i slutet och Annas röst. Lyssna på melodin i versen. Enkel, enkel, enkel. Ändå liksom låter exploderar i frasen My heart still beats for you.

Klippet är från första gången jag hörde låten. Jag föll pladask. Mitt hjärta nästan stannade. Det är inte mycket till framträdande. Hon står där och svänger stilla med gitarren intill kroppen. En fantastiskt låt, en fantastisk artist. Anna Ternheim.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0