Det strålar en stjärna

Den här dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag hade planerat att röja, städa och julpynta samt att åka till Erikshjälpen, men jag pallade inte att ge mig ut bland folk så jag struntade i loppisen. Inte likt mig. Röja och städa orkade jag inte heller, så då var det bara julpynta kvar.



Jag är inte så mycket för tomtar, däremot älskar jag stjärnor. De här har hängt med mig i många år och även denna jul hänger de i gardinstången. Jag hänger alltid upp dem i sytråd för då snurrar de så fint av värmen från elementet. Eftersom adventsljusstaken står under så glimmar stjärnorna.



I dörrposten in till vardagsrummet hängde jag tre guldiga stjärnor.



I taklampan fick dessa nyinköpta glasstjärnor hänga. Det påminner mig om barndomen och några glasfigurer som brukade hänga i takkronan eller i granen hemma hos oss.



Jag har inte bara stjärnor. Förra veckan på Erikshjälpen köpte jag de här fula änglarna. Visst är de underbara?! Precis lagom fulsnygga och så blir jag glad av dem. Skalliga bebisänglar med halvskeva glorior.

På vardagsrumsbordet har jag en röd virkad duk med en röd ljusstake på. Så allt är inte glittrigt. Men faktum är att jag gillar glittrigt.

December är för övrigt enda tiden på året när jag sover med "lyset" tänt. Jag brukar låta adventsljusstaken lysa dygnet runt. Den sprider ett så behagligt sken och för mig är det julkänsla att vakna på natten och se hur det strålar från fönstret i vardagsrummet. Jag har bara en stake och det är där den står. Det räcker för mig.

Nu ligger jag i soffan och tittar på stjärnorna som vrider och vänder på sig i fönstret.


Kommentarer
Postat av: Kekke

Men man ska väl inte tjuvstarta … ;)

2010-11-25 @ 23:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0