Ny turnéplan ute



Jag tyckte att den var konstigt kort den turné som Håkan Hellström nu varit ute på. Det var bara en försmak. Han är ju rackarns smart den där grabben. Kanske den korta turnén var för att skapa ett större sug till den stora svängen. Det skulle inte förvåna mig alls om det är så han har tänkt.

Biljetterna för vårturnén släpps på torsdag. Han spelar i Huskvarna Folkets park. Nära och bra, men tyvärr är det en fredag när jag jobbar kväll. Han avslutar i Göteborg på Trägårn den 4 juni. Kanske skulle sikta på att gå dit. Känns vansinnigt konstigt bara att köpa biljett i november för ett evenemang i juni. Över ett halvår i förväg. Hur fort går biljetterna åt?! Det är det man inte vet. Men just nu har jag inte råd. Får avvakta.

Det där med att Håkan är smart (eller någon annan PR-juppe i hans närhet); i somras på Way out west lirade han för första gången "River en vacker dröm". Låten som han skrivit till sina fans och om de tio år som gått. Han sa där och då att det var enda gången fansen skulle få höra låten, för sedan skulle han aldrig mer spela den. Enda chansen att få höra den igen var att spela in den nu och lägga upp den på Youtube. (I klippet ovan kan man höra honom säga det.)

Snacka om PR-kupp. Så klart låten skulle vara med på plattan. Det är ju en hit!

Förresten måste jag säga en sak. Det blir bitvis mycket om Håkan Hellström i min blogg. Jag vurmar mycket för honom. Saken är den att jag knappt lyssnar på honom till vardags, men live! Jösses. Den är ren magi. Energi så att det sprakar. En konsert med Håkan Hellström är en resa genom varenda känsla. Så jag skulle vilja uppmana den som aldrig varit på en av hans spelningar att passa på. Även om man inte är superförtjust i hans musik så kan jag garantera att en konsert är en upplevelse värd att kosta på sig.

Hit ska han:
10/2 Linköping, Cloetta Center
11/2 Sundsvall, Spegelsalen
12/2 Östersund, Folkets Hus
25/2 Visby, Wisby Strand
26/2 Malmö, KB
4/3 Uddevalla, Agnebergshallen
5/3 Oslo, Sentrum Scene
63 Uppsala, Konserthuset
11/3 Århus, Vauxhall
12/3 Köpenhamn, DR Koncertsal
18/3 Gävle, Gasklockorna
19/3 Luleå, Minus 30-festivalen
25/3 Huskvarna, Folkets Park
26/3 Örebro, Conventum
1/4 Umeå, Umeå Open
2/4 Falun, Magasinet
8/4 Kristianstad, Kristianstad Arena
9/4 Lund, Mejeriet
15/4 Västerås, Bombardier Arena
16/4 Norrköping, Flygeln
17/4 Stockholm, Cirkus
22/4 Karlstad, Löfbergs Lila Arena
23/4 Halmstad, Halmstad Arena
24/4 Borås, Åhaga
30/4 Bergen, Bergenfest
4/6 Göteborg, Trädgårdsföreningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0