Ledig helg

Definitionen ledig helg kan kännas knasig när de stackars två dagarna är fullständigt späckade av händelser. I lördags var jag som vanligt på Erikshjälpen och där sprang jag på min nyfunne vän som spontanbjöd mig till deras inflyttningsfest samma kväll. Det blev en riktigt härlig afton! Efter lägenhetshäng gick vi till Industribaren där Streets of Mars spelade.

På vägen hem gick det knappt att se för all snö som föll. Då var jag väldigt lycklig över rocken jag köpte och hade på mig. Vilket kap! Den är så lång att man inte fryser om benen.

Idag blev det upp tidigt för att städa och få i ordning det sista inför familjens besök.



Vi är många och ändå var det tre som inte kunde vara med. Det blev alldeles fullt i mitt arbetsrum. Där är enda stället man kan få plats så många som tio för att äta.



Krabban valde den stora gaffeln för att äta sin pasta.



Skruttan målmedvetet på väg in under en byrå efter bilen som försvann där.



Efter maten tenderar man att bli lätt slapp. Min familj är inte undantagen den känslan. Mannen bakom tidningen tror jag till och med somnade ett slag.



Medan alla slappade tog min snälle pappa hand om hela middagsdisken. Jag sa flera gånger att han inte behövde, men han gjorde det ändå. Vilket jag är oerhört tacksam för. Grymt skönt!

Vi tävlade också. Eller de andra. Jag hade gjort ett quiz. Jag älskar quiz. Både att göra och att delta. Vinnande laget fick 14 av 19 möjliga poäng. Bra jobbat!

Det som var anledningen till att jag bjöd hem familjen var att pappa ville se mina tavlor jag ska ha på utställningen. Varken han eller mamma har möjlighet att komma då. Efter kaffe och julgodis gjorde jag om arbetsrummet till galleri. Det var enormt roligt att visa målningarna och jag blev ännu mer pepp inför lördag.

En verkligt bra dag och en supergo helg. Tack alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0