Åt skogen

När jag utbildade mig till journalist hade jag något slags sikte på att bli grävande. Det är spännande, givande, utmanade och svårt. Drivet i det är min nyfikenhet att hitta grundorsakerna i saker och ting. Det är som en del i min natur.

Nu ska jag klaga.

I och med att jag inte bara är reporter utan också redigerare så "förlorar" jag en del reporterdagar. Så är det bara. Det tråkiga är att mitt nuvarande schema har ännu färre reporterpass eftersom jag gått ner i arbetstid.

I november och december har jag bara sex reporterpass i vardera månad. Vem hinner gräva då?

Idag är jag reporter. Det är två veckor sedan sist. I morgon redigerar jag. Slutsats: det jag gör idag måste bli klart. Jag ringer och ringer och ringer, men får inte tag i dem jag söker. Slutsats: jag känner mig kass för att jag inte kan leverera så många texter som jag skulle vilja.

Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0