Upptäckter hemmavid



Den här lilla oasen finns i Värnamo. Nu när träden blommor är den helt fantastisk. Trots regnväder. Alldeles intill finns ett kafé med uteservering, men visst kan man lika gärna köpa med sig en glass och sitta här på en bänk och bara njuta.



Bilden är inte särdeles bra, jag vet. Jag kör med full (digital) zoom på min lilla kompaktkamera. Men som kanske syns så är det en fågel i sitt bo. Upptäckte idag att rakt utanför mina fönster håller ett fågelpar att förbereda för äggläggning. Jag ska försöka att hålla koll på dem under de kommande veckorna. Kanske kan man få höra hungerskrikande ungar när man sitter på balkongen!

Ikväll kommer bästa M till mig och vi ska planera för vår Pragresa. Förmodligen blir det mest prat om allt annat än Pragresan, men det spelar ju ingen roll. Håller alla tummar jag har för att den där eländiga askan inte ska ställa till det. Hörde på nyheterna i morse att Europa är fritt igen efter de senaste dagarnas tillbud av askmoln. Det vore så fruktansvärt tråkigt om vi inte kom iväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0