Kreativt utlopp



I fredags åkte jag igenom Jönköping och hade planerat att kila in till min favoritbutik när det gäller konstnärsmaterial. De har riktigt bra grejer utan att hålla överpriser. Till min lycka hade de 20 procent rabatt på allt i butiken just den dagen! Snacka om tur.

Då jag helst vill ha det bästa blir det lätt dyrt. Jag köpte vad som syns på bilden ovan samt två stora dukar. Allt som allt gick det på närmare 1 000 kronor. Således fick jag nästan 200 kronor rabatt. Inte fy skam. Jag passade på att köpa extra fina penslar. Den största kostade 68 kronor. Nu har jag testat den och den är suverrän!



Idag är jag ledig och hade planerat sedan länge att ta tid till att måla. Jag fixade detaljer på en tavla som jag hållt på med rätt länge. Jag visar den inte än för jag vet inte om jag blev klar idag heller. Däremot fick jag en del färg över och tänkte att den kan jag ju använda. Det satte verkligen igång mig. Kreativiteten sprutade och tavlan ovan är resultatet. (Den är lite mörk på bilden och är mer livfull live.) Det är så härligt att måla på det viset. Bara ösa på. Självklart räckte inte färgerna som hade blivit över utan jag fick fylla på paletten i flera omgångar.

Tavlan mäter 20x30 cm.



Det är många färger och nyanser som ryms i denna tavla.



Här är kladd vid sidan av tavlan. Ibland måste man ju stryka av penseln utan att behöva tvätta den.

Det känns alltid så bra i kroppen, hjärnan och själen när jag målat inspirativt. Jag borde nog inte hålla på med tavlor där jag måste pilla och peta. Fast det är å andra sidan bra övning för mitt tålamod. Bästa känslan är när man måste sluta, men inte vill. Då har man bra flow.


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh! Den är superfin! Önskar jag hade tid att måla!

2010-06-09 @ 23:12:15
Postat av: sofie

Tack! Jag kan bara måla när jag verkligen har ro. Annars blir det inte bra...

2010-06-10 @ 16:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0