Nöre i vinterskrud

När det är vinter på det sättet som det varit vinter i år så borde man dokumentera det. I alla fall lite grann. Det har inte blivit av för min del även om jag många gånger tänkt tanken. I lördags skulle jag till Ulricehamn, men eftersom pappa var ute i nya huset i Nöre och grejade så åkte jag dit. Det blev många bilder. Jag har valt ut några stycken.



Den här har inte blivit använd på ett tag och det skulle förmodligen krävas spätt och ishacka för att få loss den.



Här synes bevis för att snön i alla fall smälter lite grann i ibland. Heja våren!!



Pappa skulle upp på taket och byta ett par trasiga tegelpannor, vilket han gärna ville få gjort innan all snö på taket började smälta och kanske fuktskada taket. När jag var där kunde han passa på. Han grävde trappsteg i snön för att komma upp. Eftersom det var is under krävdes det en del hugg med kraft.



Sen ville det ju till att komma ner till takpannorna plus att få väck snön runt om. OCH att få loss de trasiga pannorna. Men det gick finfint.



Det vackra vädret fick snön att riktigt gnistra.



Jag tyckte snön såg så hård ut och jag gjorde en chansning att klättra upp på den och till min stora glädje var det skare som bar till och med mig! Det har jag aldrig varit med om tidigare ens i fjällen. Det var en mäktig känsla.



Pappa ville se hur djupt det var och började gräva.



Det var rejält djupt!




Skoja bara!



Förre ägaren tog in varken torkvinda eller klädnypor. De sistnämnda lös grant i solen.



Videungen har vaknat. Med andra ord har min allergisäsong vaknat. Tjohooooatcho!



Dessa fina torkade blommor hade lyckats hålla sig hela genom vinterns stormar.



Rhododendronens blad lyste skarpt gröna i solljuset.



Ett hus en bit strax ifrån mina föräldrars.



Faluröda väggar och snöklädda tak.



Och inte att förglömma! Den ljuvliga värmande solen.


Kommentarer
Postat av: Johan

Fina bilder! Jag gick på snödjupsbilden...

2010-03-10 @ 10:35:15
Postat av: sofie

Haha! Härligt. Och tack :)

2010-03-10 @ 11:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0