Där det började



Björk. Akvarell A5. Undertecknad Sofie 7b. (1995)


Jag har fotat en del gammalt material jag gjort som jag tänkte publicera. Den här björkkvisten kom till en av de första gångerna som jag målade med akvarell. Jag hade kommit till högstadiet. Där öppnades många nya världar för mig. När det kom till skaparämnena hade jag stött på kladdiga pastelkritor, färgade ritpennor och gouache - så kallad vattenfärg. Aldrig akvarell, akryl, lera, gips ...

Olja hade jag däremot hanterat tidigare. Fast det är en alldeles för långsam produkt för mig. Jag vill att det ska gå fort. Om man analyserar bilden ovan kan man undra varför jag alls ägnat mig åt akvarell i så många år. Det är ju tydligt att det inte är så färgrikt som jag vill måla. Trots att jag ändå alltid försökt. Mina akvareller har aldrig varit skira.


Kommentarer
Postat av: Marcus

Pollen! du har målat pollen ju! du är ond!

2010-03-23 @ 00:20:02
URL: http://handling.blogg.se/
Postat av: sofie

Haha! Oja. Ond.

2010-03-23 @ 10:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0