String på plats

I vintras höll jag mina vakande ögon på blocket varje dag. Likadant var det vid varje loppisbesök. Målet var stringhyllor. Dyker de upp måste man vara snabb som attan och samtidigt vara beredd att lägga en hyfsad slant. Efter flera veckors ihärdigt letande började jag ge upp och övervägde att köpa nytillverkade. De är ännu dyrare.

Men så en söndagskväll dök det upp en annons på nätet om två hyllor i Jönköping. Jag ringde omgående. Jag var inte först att komma fram. Säljaren frågade när jag kunde komma och jag sa på lördag. Säljaren sa att någon från Göteborg också skulle komma på lördag och att den personen i så fall var före mig, MEN om jag kom omgående så var hyllorna mina. Jag sa: Ok, jag är där om en timma.



I helgen hade jag halva familjen på besök och passade då på att ta hjälp av pappa för att få upp hyllorna. (TACK!) Det där med att borra i betong känns så jobbigt, tycker jag. Den vita, och mindre snygga, hyllan fick sin plats i arbetsrummet. På pappas inrådan ska sägas. Jag hade tänkt ha dem tillsammans. Han har rätt. Det är nog bättre att ha dem i sär eftersom de är så pass olika behållna.



Den svarta och snygga hyllan (som har orginalmärkningen kvar) sitter på väggen mellan fåtöljhörnan och soffan i vardagsrummet. Det blev lite tomt under, men jag behövde inte lura många dagar innan jag kom på att jag hade den här lilla bänken. I förra lyan hade jag den i hallen under en helkroppsspegel, men i nya lyan hade den ingen given plats. Här blev den kalas.

När jag köpte den svarta fågel hade jag i bakhuvudet att den skulle stå i stringhyllan. Vad mer jag ska ha i dem har jag inte kommit fram till än. Det är ett angenämt problem dock. I vardagsrumshyllan funderar jag på att ha mina notböcker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0