Sommar - även i frysen



Jag brukar inte vara så förtjust i sommaren. Den är mest varm och jobbig. Men i år känns det annorlunda. Visserligen är det inte sommar i full skala än, men det känns bra. Min lägenhetslänga ligger i nordsydlig riktning, vilket innebär att solen lyser mot mitt sovrum på morgonen. Jag vaknar tidigt, men jag gillar att vakna av solen.

Jag har en fransk balkong i sovrummet som jag kan ha öppen på natten. Dock får jag stänga den på förmiddagen för det kommer bara värme den vägen. Då kan jag istället öppna balkongdörren på västra sidan av lägenheten och kall ljuvlig morgonluft kan fylla lägenheten.

Först vid tvåsnåret kommer solen runt och belyser min balkong. Än så länge kan man då sitta där och njuta. Om ett par veckor lär det vara för varmt. Men kvällarna där är underbara.



För att svalka mig och för att jag återupptäckt min forna kärlek till piggelin gjorde jag slag i sak och köpte en låda när jag handlade mat förut idag. Inte illa att veta att det ligger ett gäng iskalla gröningar och bara väntar på mig i frysen. Kanske skulle ta en nu ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0