Från arkivet

Som jag berättat i tidigare inlägg så går mitt liv just nu ut mycket på att rensa. Jag har en del kvar fortfarande. Ikväll har jag gjort en rensning som jag länge sett fram emot. Jag har haft en megastor mapp med alla bilder som jag gjorde i gymnasiet. (Jag gick estetisk konst och formgivning.) Det mesta i mappen har jag sparat för att allt tillsammans utgjort en slags serie eller berättelse om min gymnasietid och olika arbeten vi hade för oss. Många av alsterna är inget att ha.

Den där mappen åkte på storstryk nyss. Jag sparade kanske en femtedel av bilderna. Jag tänkte visa lite av det jag gjorde då. Först ut blir några krokier. Det är väldans roligt med kroki och vansinnigt svårt. Sämst är jag på huvuden och roligast är formerna på ben. Nu är det längesen jag målade kroki. Säkert tolv år sedan. Skulle gärna göra det igen. Det är roligt att försöka hitta en linje i hela formen.

Dessa är målade i olika tekniker och stilar. Teckningarna är gjorda vid olika tillfällen med olika modeller samt olika tider för varje pose. På några av bilderna är tiderna antecknade uppe i hörnet.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0