Rea



Jag brukar längta efter sommarrean varje vår, men i år har jag nästan glömt bort att den pågår. Att reashoppa har för mig tre kategorier.

1. Fynd - här faller kläder in som är för dyra för att jag skulle köpt till dem fullpris. (Jag köpte en knallrosa adidasjacka på rea för 300 förra veckan.)

2. Kul - annorlunda plagg som inte skulle hamnat i garderoben i vanliga fall (dess köp ångrar jag mig ofta på)

3. Bas - toppar, t-shirtar, linnen, skjortor - basplagg som alltid finns användning för hela året är perfekt att köpa på rea.

Det var enligt kategori 3 jag handlade idag. Det blev två linnen, en t-shirt, en topp med trekvartsärm och fyra med lång ärm. Allt för summan 510 kronor. Till ordinariepris för 1033. Något som är lustigt är att topparna med lång ärm är vrållånga, som klänningar, men alldeles för tajta för att användas som det. Jag kommer nog att klippa av dem och göra dem mer "normallånga". Då får jag bättre användning för dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0