På ren känsla

Lördag och jag inledde dagen som vanligt med att bege mig till Erikshjälpen i Värnamo. I onsdags var det sommarrea där och allt såldes till halva priset. Jag satte mitt hopp till att hitta billigt finporslin, men tji fick jag. Det fanns ingenting och det var knöfullt med folk. Skitjobbigt.

Idag var det mycket lugnare. Jag köpte tre gardinstänger och två gamla glasflaskor. På ren känsla åkte jag sedan till Röda Korsets second hand. Det brukar sällan finnas något där som jag vill ha, men då och då har det funnits en klänning som jag slagit till på. Den här gången blev det jackpot. Jag kom därifrån med två klänningar och en kjol för summan 110 kronor. Den gröna klänningen är riktigt tjusig. Vet inte om jag får användning för den, men den skulle fungera på bröllop.
- Jag undrade när jag hängde in den här vem som skulle köpa den. Inte tänkte jag mig att det skulle vara en ung tjej som du, sa hon som stod i kassan.
Jag vet inte riktigt hur jag ska tyda den kommentaren. Fast det spelar ingen roll.

Den blommiga är superljuvlig! Med några justeringar kan det bli sommarens klänning. Bland annat ska jag ta bort axelvaddarna. Det partiet behöver jag verkligen inte förstärka. Sen skulle jag behöva ändra ärmen också. Jag har så kraftiga överarmar och klänningsärmarna är lite tajta. Det går, men det är inte skönt. Den är så härligt 80! I svanken finns en korssnörning, men den behöver jag inte dra åt alls. Livet sitter redan som en smäck.



Kommentarer
Postat av: Maja

Du ser urtjusig ut i båda klänningarna, vilket fynd!

2010-07-04 @ 00:54:03
Postat av: sofie

Tack så mycket! Jag är väldigt nöjd med dem :)

2010-07-04 @ 10:26:40
Postat av: Elin

Åh så söt du är!! Jag tycker du skall ta bort ärmen på 80 tals klänningen så blir den lättare att använda......BRA FYND :)

2010-07-04 @ 22:07:40
Postat av: Kajsa

Vilka fina, bägge två! Men den gröna är fantastisk : )

2010-07-18 @ 14:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0