Långsam omvandling

Idag känner jag mig lite sliten. Fast det är slitenhet efter bra saker. Igår kväll hade jag två goa vänner på besök och vi satt och tjötade i flera timmar. Sånna kvällar är ganska sällsynta, tyvärr, men o så värdefulla! Tack vare deras besök fick jag tummen ur och städade ordentligt, vilket var välbehövligt.

I och med att jag fick städat tog jag några bilder i lägenheten. Arbetsrummet är den del av mitt hem som jag lagt minst energi på. Jag tänkte redan från början att det får gå i sin egen takt, men nu är det någorlunda i ordning och förtjänar en presentation, tycker jag.



Väldigt länge stod den här raddan med lådor och annat bös längs ena väggen. Det kändes aldrig riktigt roligt att vara i rummet då. Jag satt där och målade någon gång, men till exempel symaskinen kom aldrig fram. Det är svårt att vara kreativ i röra.



Att den gröna soffan med bord stod i arbetsrummet gjorde ju sitt till stöket och trängseln.



När jag väl fått undan överflödiga inventarier började jag fundera på hur jag skulle möblera på bästa sätt. Det fanns ju en kvarlämnad garderob i rummet och den har jag stor nytta av, men den var svår att placera. Där den står på bilden fick den sen inte vara kvar. Jag testade att ha den i alla tre fria hörn, men till sist hamnade den innanför bokhyllorna.



Se så rent och snyggt det är längs högerväggen nu när både garderob och lådor är borta! Det stora bordet har gott om utrymme mitt i rummet. Och symaskinen är framme! Det är gött med ett stort bord när man ska klippa till tyg.



Jag har tänkt att få upp tavlor runt om på väggarna, men det är svårt att bestämma hur de ska sitta, så nu står några i ett hörn på golvet.



Någonting i rummet är skevt. Jag vet inte om det är golvet, väggarna eller hyllorna. Detta ska åtgärdas. I alla fall så att hyllorna inte har glipan upptill emellan sig. Hyllorna har blivit som ett minigalleri. Där står massa småtavlor. I lådorna finns tyger, mönster, spetsar som farmor virkat och massa andra små pryttlar. Till vänster står garderoben. Den rymmer mina omålade och påbörjade tavlor.

Nu är det bara tid och ork som behövs för att låta kreativiteten flöda i detta mitt drömrum!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0