Nöre

Mina föräldrar har köpt ett hus i Nöre. Det ligger en bit utanför Ulricehamn där de nu bor. Jag var i Nöre och kikade. Landskapet runt om var verkligen ljuvligt vackert i all snö. Dessvärre var det uppåt 20 minus och inte alls läge att springa omkring med kameran, men några bilder var jag tvungen att ta.
Först två bilder på blad i motljus. Var tvungen att stå i 50 cm hög snö för att fånga dessa. Mina stövlar är väl bara 20 cm höga så jag fick snö innanför. Det var det värt.





Sen när jag fotat bladen hittade jag ovanliga djur i vinterträdgården. Här nedan en kamel.



Och detta är ju givet en larv som klättrar mellan taggarna.



Detta är utsikten från mina föräldrars vardagsrum. Eller var det sovrummet? De ligger hur som på samma sida av huset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0