Förverkligande


Burkar. Jag gillar ordning och reda. Kan man tro.


När jag såg det köket på Sveavägen första gången visste jag ganska omgående vilken typ av bord jag skulle ha och också att de här hyllorna skulle upp på vägen ovanför. Vid det tillfället satt hyllorna hos mamma och pappa. En kvarvara från året jag tillfälligt flyttade hem.

Burkarna på övre och nedre hyllan hade jag sen tidigare. Jag köpte dem för en massa år sedan i varuhuset jag jobbade i. Ett  bra tag har jag drömt om att hitta likadana att ha bönor och linser i. Mäkta förvånad blev jag när jag hittade burkarna i en kedja här i Värnamo!

Jag minns att jag köpte den första omgången burkar för en billig peng. Max 15 kronor för de små teburkarna. Det var ju i och för sig i ett lågprisvaruhus. De nyinköpta betalde jag 55 kronor styck för. Det var det värt. De två tomma burkarna ska fyllas med mungbönor och adzukibönor. Det blir fint.

Den mesta energin går just nu åt till arbetet och iordningställandet av lägenheten. Därav det klena antal inlägg på bloggen. Förändring och förbättring kommer.

Kommentarer
Postat av: Maja

Fint!

Drömmer också om fina burkar och att jag ska vara duktig på att använda dem...

Kanske nästa boende? :-)

2010-01-08 @ 17:15:44
Postat av: Kajsa

Vad fiiint!

2010-01-10 @ 13:09:37
Postat av: sofie

Jag tycker också det blev fint :) Riktigt njuter av dem.

2010-01-11 @ 14:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0