Och så lite till





Tyger och band. Nu finns ingen anledning att inte sy. Dessvärre...


Jahopp! Då var min helgturné över. Trots snökaos gav jag mig iväg i min lilla röda fiesta från Ulricehamn till Borås igår. Först till en tygaffär som varit omtalad för de låga priserna och det stora urvalet. Men jag blev sjukt besviken. Det blev bara tyget till höger. En åskblå trikå. De två övre banden är från samma affär.

Vidare till nästa tyginstutition. Där hittade jag i alla fall två tyger och även två band. Tyget till vänster är lite kraftigare än de andra. Tänkte kanske sy en tröja som är omlott framtill. Får se vad jag lyckas knåpa ihop.

Så. Nu har jag sex tyger att börja med. Räknar inte med någon vidare fart. Har fortfarande inte fått upp någon taklampa i arbetsrummet... Vissa saker är verkligen svåra att få gjorda. Till att börja med måste jag ju köpa en lampa att sätta upp. Det behövs en som kan ge mycket ljus. Egentligen vore lysrör bäst. Det har jag ovanför bänken i köket. Riktigt bra när man jobbar.

Jag har lite dille på band. Det finns så många fina. Man kan ha dem i håret. Som skärp. Eller varför inte piffa till ett tråkigt klädesplagg?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0